Hubnutí
Zdroj: Getty Images

Je čas začít hubnout do plavek: Těmto 6 jídlům byste se měli večer vyhnout, jinak to půjde dost těžko!

10. 2. 2019

Sice je za okny ještě pořádná zima, ale léto už se přeci jen blíží. Pokud chcete v teplých měsících obléknout plavky nebo krátké tričko, měli byste na sobě začít pracovat právě teď. Je nejvyšší čas. Dejte si ale pozor, co jíte.

Následující jídla vám mohou zabraňovat v hubnutí, pokud si je dáte k večeři. I když je třeba máte rádi,  jestli chcete hubnout, rozhodně byste se jim měli vyhnout. Žebříček následujících šesti pokrmů sestavil server thisisinsider.com po konzultaci s několika odborníky.

Jídla obsahující škrob
Brambory, těstoviny a rýže obsahují velké množství škrobu. Lidé si tato jídla dopřávají velmi často a rádi. Pokud však chcete zhubnout, měli byste se jim vyhnout obloukem. Alespoň na večeři! Tyto potraviny se jednoduše metabolizují na cukr a vytvářejí zvýšení hladiny cukru v krvi a inzulínu. V těle se uloží jako tuk. Místo nich konzumujte bílkoviny a zeleninu.

Kořeněná a pikantní jídla
Kořeněné a pikantní jídla by se na večeři podávat neměla. Mohou způsobit pálení žáhy. Nejhorší je, když si krátce po jejich konzumaci půjdete lehnout.

Jednoduché sacharidy
"Potraviny s jednoduchými sacharidy mají vysoký glykemický index, což znamená, že se rychle vstřebávají do krevního oběhu. Pokud nevyužíváte a nespálí tyto cukry, přemění se na tuk a uloží se do těla. Patří sem potraviny jako brambory, těstoviny, koláče, pizzy, sody, cukr, sirupy, glukóza, fruktóza, ovocné šťávy, chleby a většina snídaňových cereálií," říká expert na výživu Kieron Foster.

Mastné a tučné potraviny
Tento druh potravin rozhodně nepatří do zdravé výživy. Jsou těžko stravitelné, což znamená, že ani náhodou nejsou vhodné na večeři. Pokud chcete hubnout, měli byste se jim však vyhnout i přes den.

Alkohol
Mnoho lidí si dá rádo u večeře sklenku vína nebo pivo. Někteří i něco tvrdšího. Samantha Morrison, odbornice na zdraví, však varuje: "Z alkoholu můžete být více hladoví, což může vést k přejídání. Navíc, zatímco alkohol vám může pomoci při usínání, studie ukazují, že výrazně snižuje celkovou kvalitu spánku. A dobrý spánek je důležitý pro zachování duševního zdraví."

Čokoláda
Kromě toho, že obsahuje velké množství cukru, také obsahuje kofein. Ten může bránit usínání. Určitě si tedy nedávejte čokoládu večer před spaním. A na čokoládový moučník po večeři také zapomeňte! Během hubnutí je kvalitní spánek velmi důležitý.

Autor: mk

Diskuze