Toyota
Zdroj: oficiální zdroj

Hybridní diamant se sportovní duší Toyota C-HR

Témata / pr článek, Toyota
25. 7. 2017

Líbí se vám auta, která si nikdo nesplete? Hybridní crossover Toyota C-HR budí emoce všude, kde se ukáže.

Je doma v městské džungli stejně jako na dálnici. Při jeho navrhování se designéři inspirovali diamantem a vybrousili do ostrých elegantních linií nejen karosérii, ale i interiér. Každý kámen bývá originál a o této Toyotě to platí dvojnásob. V nabídce je navíc celá řada netradičních odstínů.

Vůz je přizpůsobený městskému stylu života, dokáže vás ale stejně dobře dopravit i na delší vzdálenost. V evropských bezpečnostních testech navíc obdržel maximální hodnocení, tedy pět hvězdiček. Ochranu posádky japonští inženýři promysleli opravdu důkladně. Pomáhá k ní především bezpečnostní systém Toyota Safety Sense, který dokáže zabránit střetům nebo zmírňovat jejich následky. Nejzajímavější je ale na tomto crossoveru bezpochyby jeho hybridní pohon.

Hybridy – auta, se kterými ušetříte

Hybridy už dávno nejsou auta budoucnosti. Jejich obliba u řidičů neustále stoupá, a důvodů je hned několik. Hybridy mají jednodušší motory s menším počtem mechanických součástek, které by se mohly porouchat. Proto jejich majitelé platí méně za prohlídky i servis vozů. Díky nízké spotřebě navíc ušetří i při návštěvách benzinky. V neposlední řadě je jízda s hybridním vozem velmi komfortní, a to nejen díky automatické převodovce, ale i celkové plynulosti a tichému chodu vozu.

Sprinter a vytrvalec v jednom

Hybridní systém je založen na spolupráci spalovacího motoru s elektromotorem. Při rozjezdu nebo pomalé jízdě ve městě využívá systém jen elektrický pohon, takže je úplně tichý a nikoho neruší. Elektromotor je sprinter, který umí rychlé starty a běh na krátké vzdálenosti.

Benzínový motor je zase spíše vytrvalostní typ, který dokáže rozložit síly. Oba druhy pohonu samy poznají, kdy a s jakým výkonem mají pracovat. Při jízdě lze používat oba současně, nebo pouze elektrický pohon. A navíc si řidič může sám vybrat, například při parkování, pomalém rozjíždění apod.

Hybridy se nabíjejí samy při brždění a není třeba je jakkoli dobíjet. Na cestách tak nejste ničím vázáni. Jejich baterie jsou nikl-metalhybridové, což je naprosto odlišná technologie od běžných baterií v mobilech a laptopech. Záruka je na ně přes 10 let, ale jsou schopny přežít auto i jeho majitele.

Toyota C-HR Hybrid jde ve šlépějích úspěchů značky, která v tomto roce slaví již 20 let od uvedení prvního sériově vyráběného hybridního vozu. Od té doby Toyota prodala celosvětově již přes 10 milionů hybridních vozů. Pokud byste si i vy rádi vyzkoušeli tento jedinečný hybridní diamant, více informací se dozvíte na zde.

 

Autor: Komerční článek

Diskuze