Jak usnout při parném létu
Zdroj: Twitter
Na dobrou noc

VELKÝ PROBLÉM: Nemůžete v létě usnout, protože je vám horko? Máme skvělé řešení!

19. 6. 2017

Léto už je za dveřmi, teplé dny nás těší už nějakou dobu. Ačkoli je tento slunný čas obdobím venkovních radovánek a pohody, přináší s sebou i své záporné stránky. Jendou z nich je bezesporu špatné spaní v rozhicovaných nocích.

Neustálé převalování, koupání se ve vlastním potu, nesnesitelná vlhkost a vedro k padnutí, takhle jistě vypadá nejedna letní noc každého z nás. Experti nejrůznějších oborů se proto snaží poradit ostatním, jak na příjemné usínání v následujících týdnech.

Jedním z nich je odborník na počasí Philip Eden. Jeho rada zní následovně: „Ujistěte se, že jsou všechny závěsy během dne zatažené, aby slunce nemohlo dovnitř. Okna na stinné straně nechte otevřená, ta na slunné straně zavřete.“ V polovině dne pak otevřená a zavřená okna prohoďte. Dobré je také otevřít okna v ložnici hodinu předtím, než si půjdete lehnout, případně ještě použít ventilátor.

Použití ventilátoru přitom radí nejeden odborník. Mary Morrelová, londýnská profesorka spánkové a respirační fyziologie, doporučuje ventilátor jako nejvhodnější možnost pro zchlazení a klidný spánek. „Pomůže vám pohyb vzduchu kolem těla a zvýší se možnost odpařování potu,“ vysvětluje Mary ladbible.com. Připomíná také, že je lepší spát v tenkém bavlněném povlečení, které lépe absorbuje pot. Poslední, co ještě můžete pro svůj spánek udělat, je spát úplně nazí.

Úplné svlečení s sebou přitom nese mnohem více přínosů než jen ochlazení těla. Lidé, kteří jsou v noci nazí, mají tendenci být také zdravější. Elite Daily zveřejnil výsledky čtyřměsíčního experimentu, během kterého byli lidé na noc rozděleni do dvou místností, teplejší a chladnější. U těch, kteří spali v chladnější místnosti, byla po experimentu zaznamenána řada metabolických výhod. Pokoje s více než 21 °C navíc zabraňují tělu přirozeně se ochlazovat a účinně produkovat melatonin, což nese negativa také pro váš vzhled.

Autor: ryn

Diskuze